Działalność

Płatna telewizja

PŁATNA TELEWIZJA W 2015 ROKU

  • 60% udział w rynku DTH w Polsce,
  • 4,5 mln aktywnych usług, w tym 940 tys. usług Multiroom HD.

Cyfrowy Polsat to największy dostawca płatnej telewizji w Polsce i czołowa platforma satelitarna w Europie pod względem liczby klientów. Według badania GfK przeprowadzonego w maju 2015, Cyfrowy Polsat jest najbardziej rozpoznawalnym operatorem płatnej TV w kraju, ze znajomością spontaniczną i wspomaganą na poziomie odpowiednio 85% i 97%1.

Oferta Cyfrowego Polsatu to:

  • 179 kanałów telewizyjnychróżnorodnych tematycznie, m.in.: ogólnych, sportowych, filmowych, informacyjnych, edukacyjnych, rozrywkowych, muzycznych, dla dzieci,
  • Elastyczna oferta i szerokie portfolio pakietów w cenach od 19,99 zł do 49,99 zł/mies.,
  • Serwis Cyfrowy Polsat GO - telewizja w dekoderze, ale także w telefonie i na tablecie, tysiące programów na życzenie i ponad 80 kanałów online na urządzeniach mobilnych (usługa dodana w marcu 2016 roku),
  • Usługa Multiroom HD, umożliwiająca korzystanie z tego samego pakietu nawet na 4 telewizorach,
  • VOD Domowa Wypożyczalnia Filmowa działająca w oparciu o 13 pozycji satelitarnych, na których w trakcie miesiąca dostępnych jest ponad 40 filmów,
  • TV MOBILNA - rozszerzona oferta DVBT: 12 kodowanych kanałów telewizyjnych i 12 rozgłośni radiowych,
  • LTE - superszybki mobilny internet.

Cyfrowy Polsat to jedyny operator posiadający dekodery własnej produkcji. Taka sytuacja pozwala na kontrolę procesu produkcji i proponowanie klientom wysokiej jakości sprzętu odpowiadającego ich potrzebom. Do końca 2015 roku linię produkcyjną opuściło 17 różnych modeli odbiorników. W 2015 roku firma wprowadziła na rynek najnowszy, najbardziej zaawansowany technologicznie dekoder dostępny w ofertach platform satelitarnych w Polsce - EVOBOX PVR.

Według stanu na koniec grudnia 2015 roku w Cyfrowym Polsacie wyprodukowanych zostało 6,9 mln dekoderów, a 5,3 mln z nich to urządzenia HD.

Aktualnie na potrzeby Cyfrowego Polsatu produkowane są dekodery HD oraz dekodery PVR z twardym dyskiem – EVOBOX PVR, PVR HD 7000, HD 6000, HD 5500s, HD 5000, HD 3000, MINI HD 2000 oraz trzy modele dekoderów w standardzie transmisji DVB-T (T-HD 1000, T-HD 210, T-HD 200), a także dysk twardy USB o pojemności 320 GB (DTU 320). Dekodery produkowane są  fabryce Cyfrowego Polsatu w Mielcu.

Cyfrowy Polsat posiada własne centrum nadawacze umożliwiające emitowanie kanałów telewizyjnych na wykorzystywane przez nas transpondery na satelitach Hot Bird.

Platforma korzysta  z najnowszego systemu kompresji  MPEG-4, który pozwala na zwiększenie jakości oferowanych usług oraz bardziej efektywne eksploatowanie pojemności satelitarnej. W związku z przełączeniem, klienci platformy otrzymali w 2015 roku 16 dodatkowych kanałów w jakości HD bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tytułu najmu pojemności satelitarnej.

1 Badanie przeprowadzone przez agencję GfK na rynku dostawców płatnej telewizji w Polsce, kwiecień/maj 2015 r.

Wideo online

WIDEO ONLINE 2015

  • Przekroczenie liczby 5 milionów pobrań aplikacji IPLA na urządzenia z systemem operacyjnym Android,
  • IPLA najpopularniejszą aplikacją mobilną VOD w Polsce,
  • Średnio 4,3 mln aktywnych użytkowników miesięcznie w 2015 roku,
  • Około 75% całkowitych przychodów generowanych jest przez sprzedaż reklam,
  • Około 25% przychodów pochodzi z transakcji zakupu treści przez użytkowników,
  • W 2015 roku, w ofercie IPLI pojawiło się ponad 20 nowych kanałów tv.

Oglądaj co chcesz. IPLA to lider rynku wideo online w Polsce z największą legalną bazą treści telewizyjnych. To ponad 70 kanałów i kilkadziesiąt tysięcy materiałów VOD, w tym 180 tytułów seriali i programów z kilkudziesięciu stacji TV. Każdy użytkownik znajdzie dla siebie interesujące treści kiedy chce i gdzie chce, dzięki multiplatformowości serwisu. IPLA oferuje też około 200 godzin miesięcznie relacji z największych wydarzeń sportowych, newsy, kilkaset tytułów filmowych, bajki, rozrywkę oraz edukację.

Treści IPLI oferowane są w pakietach tematycznych: IPLA SPORT, IPLA FILMY i SERIALE, IPLA DZIECI, IPLA WIEDZA i NEWS, IPLA ROZRYWKA, IPLA ELEVEN SPORTS oraz IPLA EXTRA. Pakiety aktywowane są na okres 30 lub 90 dni lub jednorazowo w formie 48-godzinnego dostępu do pojedynczych materiałów.

W 2015 roku IPLA pokazała m.in. eliminacje do UEFA EURO 2016, znane i lubiane przez widzów gale KSW, galę Polsat Boxing Night Adamek vs Saleta, światowe gale bokserskie, mecze finałowe PlusLigi, mecze Bundesligi, Puchar Polski Mężczyzn w piłce ręcznej, Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn, Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Kobiet, Mecze Pucharu Świata w jakości HD, Wimbledon, wyścigi Formuły 1  i wiele innych wydarzeń sportowych.

Użytkownicy mogli oglądać także nowe sezony popularnych seriali tj.: Hannibal czy The Walking Dead, a także przedpremierowo seriale z nowych ramówek Telewizji Polsat (wiosną także TVP) oraz najnowsze propozycje polskich i światowych wytwórni, m.in.: Ida, Lucy, Wkręceni 2, Miasto 44, Igrzyska śmierci, Millennium, Jak dogonić szczęście, Krocząc wśród cieni i inne. Hitem były też wydarzenia rozrywkowe jak: Sopot Hit Festiwal, Disco pod Gwiazdami czy festiwal Legendy Rocka.

Na czym chcesz. Treści IPLI są dostępne na komputerach, tabletach, laptopach, smartfonach, telewizorach smart TV, dekoderach, konsolach do gier.

  • 90%  treści udostępniane jest bezpłatnie (z reklamami),
  • IPLA udostępnia treści legalnie.

Z myślą o potrzebach osób niesłyszących oraz niedosłyszących, w 2015 roku IPLA rozwinęła funkcję udostępniania napisów i poszerzyła bibliotekę materiałów z napisami o kolejne propozycje z oferty Telewizji Polsat, dostępne na stronie www.ipla.tv. W tym czasie serwis proponuje blisko 500 pozycji z napisami, oznaczonych specjalną ikoną, co ułatwia ich identyfikację, a liczba ta stale rośnie.

Telekomunikacja

PLUS W 2015 ROKU

  • 10,1 mln aktywnych usług telefonii komórkowej, w tym:
    • 6,5 mln usług kontaktowych,
    • 3,6 mln usług przepłaconych,
  • 88% telefonów sprzedawanych w Plusie w 2015 roku to smartfony,
  • 54% - ogólny odsetek użytkowników smartfonów w sieci Plus w 2015 roku.

Zobacz więcej

Polkomtel, skupiający swoją działalność na świadczeniu mobilnych usług telekomunikacyjnych pod marką Plus, jest jednym z wiodących operatorów telekomunikacyjnych pod względem skali kontraktowej bazy usług telefonii mobilnej i mobilnego dostępu do Internetu szerokopasmowego. 

Oferta:

Dla klientów indywidualnych:

  • oferta kontraktowa JA+Abonament z miesięczną opłatą abonamentową pozwala klientowi na korzystanie z określonej liczby minut oraz innych usług: wiadomości tekstowych, multimedialnych, pakietu danych, pakietu minut i danych w roamingu, telewizji w telefonie. Wysokość miesięcznego abonamentu waha się w 2015 roku od 29,99 zł do 179,99 zł,
  • oferty JA+Mistrzowski Mix Plush Mix to połączenie oferty prepaid i oferty kontraktowej – zobowiązanie do wykonania określonej liczby doładowań o określonej wartości, które można wykorzystać na usługi telekomunikacyjne, w tym pakiety minut, SMS oraz pakiety danych. Klienci ofert typu Mix mogą dokupić dodatkowe pakiety usług. Wartość kwoty doładowania zaczyna się od 30 zł, a kończy na 60 zł,
  • JA+Na Kartę oraz Plush na Kartę to oferty przedpłacone, które zapewniają naszym klientom możliwość uzyskania dostępu do sieci mobilnej po zakupie odpowiedniego pakietu startowego (karta SIM z przypisaną kwotą do wykorzystania na usługi komórkowe).

Dla biznesu:

  • oferujemy rozwiązania kontraktowe, na bazie ogłaszanych przez klientów przetargów. Opłaty miesięczne mogą obejmować subsydiowane telefony, które klienci mogą wybrać spośród wielu dostępnych modeli,
  • umowy obejmują szereg opcji miesięcznych, które uwzględniają określone preferencje klientów należących do tego segmentu. Zazwyczaj są zawierane na 24 miesiące.

Większość aktualnie sprzedawanych w Plusie telefonów to smartfony, ich udział pośród wszystkich telefonów sprzedanych klientom wzrósł z 84% w czwartym kwartale 2014 roku do 88% w czwartym kwartale 2015 roku, przez co odsetek użytkowników smartfonów w sieci wzrósł z 44% na koniec 2014 roku do około 54% szacowanych na koniec 2015 roku.

Większość sprzedawanych w 2015 roku smartfonów wykorzystywała technologię LTE do transmisji danych. Do tej pory były to produkty renomowanych producentów. Do wyścigu o rynek dołączają także nowe marki, np. Huawei. Dziś telefon LTE można kupić za przysłowiową złotówkę, przy niewielkim zobowiązaniu miesięcznym.

W Plusie stosowane są dwa modele rozliczeń: subsydiowany – tu cena sprzętu dla klienta spada wraz ze wzrostem wybranego abonamentu oraz ratalny – do abonamentowej opłaty miesięcznej doliczana jest rata za zakupiony sprzęt. Obecnie we wszystkich zobowiązaniach w ramach abonamentu oferujemy pakiet na transmisję danych, także w technologii LTE.

Roaming międzynarodowy

Głównym partnerem w zakresie usług roamingowych jest dla Plusa Vodafone. Rozwijając zakres usług roamingu międzynarodowego, skupiamy się przede wszystkim na uruchomieniu dostępu do ultraszybkiego Internetu w technologii LTE w najchętniej odwiedzanych przez naszych klientów krajach Unii Europejskiej. W zakresie pozostałych usług roamingowych (połączenia głosowe oraz wiadomości tekstowe) naszym priorytetem było poszerzanie zasięgu pokrycia siecią, tak aby klienci mogli korzystać z usług w każdym miejscu na świecie.

Sieć

Na dzień 31 grudnia 2015 roku, sieć dostępowa 2G Polkomtelu składała się z 6.749 stacji bazowych, natomiast sieć 3G z 3.669 stacji NodeB, z których zdecydowana większość obsługiwała technologię HSPA (w tym 3.269 HSPA Dual Carrier). Sieć CDMA obejmowała 578 stacji bazowych. Według stanu na dzień 31 grudnia 2015 roku eksploatowana przez Grupę Midas sieć LTE/HSPA+, rozwijana wspólnie z Polkomtelem, składała się z 5.170 stacji bazowych działających w technologii HSPA+ oraz 7.590 stacji bazowych działających w technologii LTE, z czego 3.291 stanowiły stacje działające w oparciu o częstotliwości 800 MHz.

Internet

INTERNET W 2015 ROKU

  • W 2015 roku nadal, dzięki regularnemu wzrostowi jakości i zasięgu sieci LTE, dynamicznie rosła baza użytkowników Internetu mobilnego – w modelu kontraktowym o ok. 17% r/r do blisko 1,6 mln oraz łącznie do niemal 1,83 mln.,

  • W zasięgu Internetu Plusa i Cyfrowego Polsatu mieszka blisko 100% Polaków, a 96,8% może korzystać z Internetu LTE.

Zobacz więcej

Oferta

Plus i Cyfrowy Polsat wykorzystują do świadczenia usług internetowych technologie: LTE, HSPA+ oraz HSPA+ Dual Carrier, oferując w ramach jednej opłaty abonamentowej dostęp do Internetu przy wykorzystaniu wszystkich obsługiwanych przez sieć technologii. Dziś w zasięgu Internetu Plusa i Cyfrowego Polsatu mieszka blisko 100% Polaków, a 96,8% może korzystać z Internetu LTE.

Kontraktowe plany taryfowe oferują podstawowy mobilny szerokopasmowy dostęp do Internetu. Bazują one na miesięcznym abonamencie i zapewniają określony co do wielkości pakiet danych bądź nieograniczoną transmisję danych w sieci LTE. W ramach oferty kontraktowej klienci mają możliwość zakupu urządzeń do transmisji danych (w tym modemów USB, routerów stacjonarnych i mobilnych). Dodatkowo dostępna jest szeroka gama tabletów i laptopów w modelu sprzedaży ratalnej, jak również oferta bez sprzętu – Tylko SIM.

Wielkość pakietów dostępnych w ramach oferty dostępu do Internetu LTE waha się między 5 a 100 GB. Po wykorzystaniu podstawowego pakietu danych klient nadal korzysta z Internetu dzięki usłudze LTE bez limitu danych. Wysokość miesięcznego abonamentu waha się od 19,99 zł za pakiet 5 GB w modelu tylko SIM do 89,99 zł za pakiet 100 GB. Umowy na usługi kontraktowe są zawierane na czas określony, który zazwyczaj wynosi 24 miesiące.

 JA+Internet na Kartę to dedykowana do transmisji danych taryfa prepaid, w której po każdorazowym doładowaniu konta klient otrzymuje automatycznie określony pakiet danych, którego wielkość oraz okres ważności uzależnione są od kwoty takiego doładowania. Minimalna wartość doładowania, dla którego przyznawane są bonusy w postaci dodatkowych GB, wynosi 10 zł. Najwyższe doładowanie umożliwia uzyskanie 36 GB. Dodatkowe usługi pozwalają na korzystanie z 200 GB w godzinach nocnych.

Sprzęt internetowy

  • W sprzedaży oferujemy modemy, routery mobilne, routery stacjonarne, tablety oraz zestawy z laptopami. Wśród  oferowanych sprzętów znajduje się także zestaw do internetu domowego  ODU-IDU,
  • Obecnie do wyboru mamy sprzęt oferujący maksymalną prędkość pobierania danych w LTE do 300 Mb/s. (w 2015 roku było to 150Mb/s),
  • Bardzo dobre wyniki sprzedaży notują tablety LTE. Dziś obok modeli prestiżowych takich producentów jak Samsung czy Apple, możemy zaoferować klientom także tańsze sprzęty masowo produkowane np. przez LG, Huawei czy Lenovo,
  • Wszystkie kategorie sprzętów sprzedawane są w modelu ratalnym. Do opłaty miesięcznej za pakiet danych doliczana jest co miesiąc rata za zakupiony sprzęt. W ofercie mamy możliwość rozłożenia ceny sprzętu na 24, 36 oraz 48 rat.

Usługi zintegrowane - smartDOM 

smartDOM W 2015 ROKU

  • Na koniec 2015 roku został osiągnięty cel 1 mln klientów programu smartDOM,
  • 17% naszych klientów korzysta z oferty zintegrowanej, co powinno pozytywnie przełożyć się na ich lojalność w przyszłości,
  • Liczba RGU posiadanych przez tę grupę klientów wynosi na koniec 2015 roku 3,04 mln,
  • Wspólny program smartDOM Plusa i Cyfrowego Polsatu pozwala na korzystne łączenie produktów, takich jak telewizja satelitarna, Internet szerokopasmowy LTE, telefon, energia elektryczna i usługi finansowe, a dzięki temu oszczędzanie na każdej dodanej usłudze,
  • Oferta smartDOM pozwala na poszerzanie bazy klientów, wzrost przychodów i zwiększanie zadowolenia i lojalności naszych klientów.

Zobacz więcej

W ramach programu smartDOM działa oparta o prosty i elastyczny mechanizm promocja Drugi produkt za połówkę, trzeci nawet za złotówkę, dzięki której każdy klient może stworzyć optymalny zestaw dla swojej rodziny. Promocja dostępna jest zarówno dla nowych, jak i dotychczasowych klientów oraz obowiązuje przez całą długość umowy.

Do biznesu skierowany jest program SmartFIRMA, który pozwala na łączenie usług telefonii komórkowej, Internetu LTE oraz telefonii stacjonarnej. W programie znajdują się także produkty Plus Banku, energia elektryczna od Plusa oraz szerokie portfolio dodatkowych usług wspierających i rozwijających biznes.

SmartFIRMA 2 uruchomiony w październiku 2015 umożliwia korzystanie z nowych kategorii usług, w jego ramach znajduje się także nowa oferta telefonii stacjonarnej. Kolejne produkty można dołączać w dowolnym momencie trwania programu. Klienci biznesowi Plusa mogą wybrać do 6 produktów, a na 5 z nich otrzymują rabaty. Pierwszy produkt to zawsze telefonia komórkowa lub Internet LTE, na drugi i trzeci produkt udzielany jest rabat 50%. Można dokupić dwie dodatkowe karty telefonii komórkowej i otrzymać upusty odpowiednio 10 zł i 20 zł, a klienci prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą mogą jako osoby prywatne zakupić dla domu telewizję satelitarną Cyfrowego Polsatu. Wystarczy posiadać jeden produkt, by skorzystać z atrakcyjnej oferty telefonii stacjonarnej.

Twarzami kampanii smartDOM są znani aktorzy Joanna Brodzik i Paweł Wilczak, którzy od momentu startu programu biorą udział w reklamach usług zintegrowanych Grupy. 12 października podczas uroczystej gali jednego z najważniejszych konkursów branży reklamowej – Effie Awards – Grupa Polsat odebrała nagrodę dla programu smartDOM. Cyfrowy Polsat i Plus otrzymały srebro w kategorii Telekomunikacja za wspólną kampanię Oszczędzanie przez dodawanie.

Nadawanie i produkcja telewizyjna

NADAWANIE I PRODUKCJA TELEWIZYJNA W 2015 ROKU

  • W 2015 roku, kanał główny Polsat, kanały tematyczne Grupy oraz cała Grupa Polsat były liderami oglądalności w grupie komercyjnej z wynikami odpowiednio: 13,2%, 11,4% i 24,6%,
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w 2015 roku niemal dwa razy szybciej (8,6%) niż rynek (4,6%) i wyniosły 1,04 mld zł, co zapewniło Grupie udział w rynku reklamy TV wynoszący 26%,
  • Oczekujemy wzrostu dla całego rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu na średnim jednocyfrowym poziomie w 2016 roku.

Ramówka 

Dobór programów oraz ich planowanie w konkretnych pasmach opiera się na budowaniu widowni w grupie, która ze względu na swoje cechy demograficzne, jest najbardziej atrakcyjna dla reklamodawców. Na wynik Polsatu w 2015 roku wpływ miały między innymi hitowe programy rozrywkowe, takie jak: 

  • Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami - najlepszy odcinek tego show w 2015 roku oglądało blisko 3,8 mln widzów,
  • format Twoja Twarz Brzmi Znajomo w którym polskie gwiazdy wcielają się w ikony polskiej i światowej muzyki - najchętniej oglądany odcinek w 2015 roku przyciągnął 2,9 mln widzów z udziałami w rynku w grupie komercyjnej na poziomie 24,3%,
  • Nasz Nowy Dom - najpopularniejszy odcinek w 2015 roku obejrzało blisko 3,2 mln widzów, co dało w grupie komercyjnej udziały na poziomie 24,6%,
  • Polsat SuperHIT Festiwal 2015 - Sopocki Hit Kabaretowy oglądało blisko 3,3 mln widzów, dało to wynik na poziomie 28,1% SHR w grupie komercyjnej,
  • serial codzienny Pierwsza miłość - średnio ogląda go blisko 2,1 mln widzów, a najlepszy odcinek w 2015 roku miał oglądalność na poziomie 2,6 mln widzów. 

Na świetny wynik stacji wpłynęły też inne jej flagowe produkcje: Hell's Kitchen. Piekielna kuchnia, TOP CHEF, Must be the music. Tylko muzyka, seriale: Przyjaciółki i Świat według Kiepskich oraz pasma filmowe Mega Hit.

Sport

Podobnie jak w poprzednich latach, Polsat w 2015 roku stawiał też na sport. Przykładem mogą być eliminacje do UEFA EURO 2016. Ostatnie dwa mecze reprezentacji Polski w eliminacjach EURO 2016 w piłce nożnej miały bardzo wysoką oglądalność. Mecz Szkocja – Polska obejrzało ponad 7,6 mln widzów w Polsacie i Polsacie Sport, rekordowa liczba widzów - 10 mln 300 tys., obejrzała ostatni mecz eliminacji EURO 2016: Polska – Irlandia (dane dla Polsat i Polsat Sport). Grająca z ogromnym zaangażowaniem reprezentacja Polski pokonała na Stadionie Narodowym w Warszawie zespół Irlandii 2:1 po bramkach Grzegorza Krychowiaka i Roberta Lewandowskiego.

Istotne licencje sportowe kupowane przez Grupę dotyczą praw do rozgrywek siatkarskich FIVB (Liga Światowa do 2014, World Grand Prix, Puchar Świata) oraz Infront/CEV (mistrzostwa Europy w piłce siatkowej) i PZPS (Liga Światowa od 2015 roku, Memoriał Wagnera, mecze reprezentacji Polski w kraju). Po uzyskaniu praw do relacjonowania danego wydarzenia sportowego, oferujemy widzom program komentowany przez polskich dziennikarzy, w ramach oprawy pojawia się również studio dedykowane danym relacjom. W roku 2013 kupiliśmy, na wyłączność na wszystkie pola eksploatacji, prawa do transmisji meczów z eliminacji do mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2016 roku jak i prawa do transmisji rozgrywek mistrzostw Europy w 2016 roku. Nabyliśmy również prawa do transmisji eliminacji mistrzostw świata w piłce nożnej w 2018 roku w Rosji. Od roku 2010 posiadamy również nabyte od Profesjonalnej Ligi Piłki Siatkowej prawa do transmisji rozgrywek Plus Ligi oraz Orlen Ligi. W roku 2014 przedłużyliśmy ten kontrakt na kolejnych pięć sezonów 2015-2020.

Produkcje polskie w kanałach Telewizji Polsat

Około 60% emitowanych w naszych kanałach treści programowych to produkcje polskie2. Programy zlecone, gdy jest to konieczne, kierowane są do zewnętrznych producentów, co ma zapewnić dodatkowe wsparcie przy ich realizacji. Lista zewnętrznych producentów, z usług których korzystamy, obejmuje około 30 podmiotów, tak polskich jak i zagranicznych. Są wśród nich ATM Grupa S.A., Akson Studio Sp. z o.o., Tako Media Sp. z o.o., Constantin Entertainment Polska Sp. z o.o., Rochstar Sp. z o.o., Endemol Polska Sp. z o.o., Baltmedia Sp. z o.o. oraz Jake Vision Sp. z o. o.

Aby zapewnić treści programowe kanałom Polsat Play i Polsat Cafe, korzystamy z mniejszych, lokalnych firm producenckich. Polsat News jest produkowany głównie na bazie aktywów i zasobów własnych Grupy Polsat. Kanały sportowe opierają się przede wszystkim na realizacji transmisji z wydarzeń sportowych, do których zakupiliśmy prawa, a ich realizacja opiera się na zasobach własnych Grupy.

W przypadku większości produkcji opieramy się na kontraktach producenckich. Kiedy produkcja programów jest zlecana producentom zewnętrznym, kontrakty zawierają z zasady przeniesienie praw własności do dzieła na TV Polsat. Na koszty producenckie składają się, poza samymi kosztami związanymi z wyprodukowaniem programu, koszty transferu praw autorskich i własności intelektualnej programu (lub, alternatywnie, koszty opłat licencyjnych) oraz koszty udzielonych zezwoleń i autoryzacji. Wszystkie umowy producenckie mają określone ramy czasowe, standardowo obejmujące czas produkcji danego programu, z możliwością rozszerzenia na kolejne edycje programu.

Programy produkowane środkami własnymi TV Polsat obejmują programy sportowe, informacyjne, reporterskie i specjalne eventy.

2 Dane dla kanałów: Polsat, Polsat HD, Polsat2, Polsat Play, Polsat Cafe, Polsat Film, Polsat News, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Sport HD, Polsat Sport News, Polsat News 2, TV4, TV6, Polsat Romans, Disco Polo Music, MUZO.TV).

Źródła pozyskiwania programów zagranicznych

Zagraniczne licencje programowe, które kupujemy, w dużej części dotyczą zakupu praw do emisji filmów, seriali oraz wydarzeń sportowych. Naszymi kluczowymi partnerami przy kupowaniu filmów i seriali są największe amerykańskie studia filmowe. Znajdują się wśród nich Sony Pictures TV International, 20th Century Fox TV, The Walt Disney Company, Warner Bros International TV Distribution, CBS Studios. Naszym kontrahentem oferującym zagraniczne produkcje jest także Monolith Films.

Sprzedaż reklam i sponsoring

Za sprzedaż reklam i sponsoring odpowiedzialne jest Biuro Reklamy Polsat Media (sprzedaż reklam w 22 kanałach Grupy Polsat i 29  stacjach należących do podmiotów spoza Grupy). Polsat Media w 2015 roku otrzymało po raz drugi z rzędu najwyższą ogólną ocenę współpracy w rankingu biur reklamy telewizyjnej w raporcie przeprowadzonym przez Millward Brown na zlecenie Media&Marketing Polska. W tegorocznym raporcie Polsat Media uzyskało najwyższe oceny w czterech spośród ośmiu wymiarów badania: ogólna ocena współpracy, szybko i wyczerpująco odpowiadają na brief, mam do nich zaufanie – dają mi poczucie bezpieczeństwa oraz działają elastycznie i sprawnie w sytuacji zmiany w trakcie kampanii

Zaplecze techniczne (2015):

  • cztery cyfrowe studia telewizyjne: A, B, C i D, wszystkie wyposażone w nowoczesny, nowy lub niedawno zmodernizowany sprzęt,
  • pięć w pełni cyfrowych wozów transmisyjnych, w tym cztery duże, nowoczesne HD do produkcji estradowych i sportowych oraz mały wóz SD do szybkiej produkcji krótkich programów,
  • dwukamerowy wóz Slow Motion HD do powtórek sportowych,
  • 13 cyfrowych wozów satelitarnych do przesyłania sygnałów telewizyjnych bezpośrednio z miejsc wydarzeń, z których pięć pracuje w jakości HD,
  • wielokanałowy, automatyczny system emisji dla szesnastu naszych kanałów,
  • system multipleksu zapewniający efektywną dystrybucję sygnału do widza,
  • cyfrowy system przełączania sygnałów telewizyjnych ośrodka,
  • sieci IT przeznaczone do obsługi zadań technologicznych,
  • systemy montażowe pracujące w HD połączone sieciami technologicznymi IT i SDI,
  • ponad 80 kamer reporterskich HD opartych o zapis na kartach pamięci SxS wraz z niezbędnym wyposażeniem i akcesoriami,
  • cyfrowe archiwum programowe z nowoczesnym systemem zarządzania treścią - MAM,
  • systemy technologiczne do wymiany sygnałów w ośrodku i z biurami regionalnymi oraz,
  • dwusilnikowy śmigłowiec EC-135 z kamerą HD stabilizowaną żyroskopowo - wykorzystywany do potrzeb realizacyjnych z możliwością przesyłu sygnału w jakości HD do 100 km.